Carbid Theater
Image default
Marketing

Hoe gebruik je social media voor jouw bedrijf?

‘Wat is een social media tool?’ ‘Wat is TikTok?’ Als dit soort vragen je  bekend voorkomen dan ben je dus waarschijnlijk niet zo thuis in de sociale media wereld. Dat is helemaal niet erg maar het is wel handig dat je er meer over te weten komt. Tegenwoordig is het gebruik van sociale media namelijk een essentieel deel van een bedrijf hebben. Maar hoe begin je nou met zoiets en wat is mijn doel? Dat wordt hier uitgelegd.

Hoe start je met sociale media?

Het begin is opzich vrij simpel. Je kiest een sociale media platform en registreert je met een e-mailadres en een eigen gekozen wachtwoord. Dan kies je een gebruikersnaam die nog niet genomen is maar die wel past bij jouw bedrijf. Als dat gedaan is begin je met het inrichten van je pagina. Handig is om meteen een eerste foto te plaatsen en om een profielfoto te hebben, zo weten klanten met wat ze te maken hebben. Dan is her handig om volgers te krijgen door te adverteren via het sociale media platform. Hierdoor zul je je eerste volgers krijgen en vanaf dat punt zul je consistent moeten gaan posten. Als je dat doet is het een kwestie van tijd voordat je meer en meer volgers krijgt die uiteindelijk iets zullen kopen van jouw bedrijf.

Wat is mijn doelgroep?

In tegenstelling tot andere platformen waarop je kan adverteren is sociale media vooral gedomineerd door de jongere generatie. Anticipeer hier dan ook op! Denk na over wat deze groep mensen graag zien. Zo kun je bijvoorbeeld beter geen lap tekst schrijven maar een korte maar krachtige beschrijving. Ook zou het handig zijn als je om de zoveel tijd een zogenoemde ‘meme’ post, dit vinden jongere generaties erg leuk en het zal je op de lange termijn meer klanten geven.