Je hebt een mooie website laten maken. Alles ziet er strak uit, de foto’s kloppen, de structuur zit goed in elkaar. En dan… moeten de teksten nog. Geen probleem, denk je. Je kent je bedrijf tenslotte door en door. Dus je opent een leeg document, zet een kop koffie en begint te typen. Na een uur kijk je terug en denk je: “Hm. Is dit nou pakkend? Of gewoon een uitgebreide opsomming van wat we doen?” Precies daar komt de tekstschrijver om de hoek kijken. Wat doet een tekstschrijver dan anders?Een tekstschrijver schrijft niet alleen netjes – die denkt mee. Wie is je doelgroep? Wat willen bezoekers weten? En wat zorgt ervoor dat ze doorklikken of contact opnemen? Je krijgt geen saaie lap tekst vol vaktaal, maar een verhaal dat prettig leest, helder is en precies zegt wat je wil overbrengen. Mét structuur, logische koppen, en (niet onbelangrijk) een toon die past bij jouw organisatie. Oh, en Google leest mee.Een goede tekstschrijver houdt ook rekening met vindbaarheid. Geen overkill aan zoekwoorden, maar wel slimme optimalisatie die je helpt stijgen in de zoekresultaten. Zonder dat je tekst ineens klinkt alsof hij geschreven is door een robot met taaldrift. Waarom je het niet zelf moet doen (tenzij je het écht leuk vindt)Natuurlijk kun je zelf iets op papier zetten. Maar als je eerlijk bent, schuif je het toch steeds weer voor je uit. Of je bent uren bezig met het herschrijven van één alinea. Een tekstschrijver neemt dat werk uit handen. Jij levert de inhoud, zij/hij zorgt voor de juiste woorden. Resultaat: tijdwinst voor jou, een sterker verhaal voor je website. Dus:Wil je een website die niet alleen mooi oogt, maar ook de juiste snaar raakt? Laat dan een tekstschrijver je helpen. Dat leest een stuk lekkerder – voor je bezoeker én voor jou. |
https://www.vanleeuwencommuniceert.nl |