De unieke mogelijkheden voor bedrijven met SnapchatAls bedrijf ben je constant op zoek naar nieuwe manieren om met je bedrijf in de spotlight te geraken. Hierbij hoort ook het één en ander experimenteren: sommige dingen slaan wel, anderen juist helemaal niet. Een mogelijkheid die je vast niet aan je voorbij hebt laten gaan is marketing voor social media. Omdat er zo veel verschillende media kanalen zijn, is er altijd wel één die past bij jouw bedrijf. In deze blog willen we in gaan op Snapchat. Lees snel verder!
Wat is Snapchat?Snapchat is een visueel medium waarop gebruikers foto’s met elkaar delen. Het unieke aan de applicatie is dat foto’s slechts tijdelijk zichtbaar zijn. Zodra iemand een foto opent, krijgen ze in de meeste gevallen tien seconden om deze te bekijken. Hierna is de foto niet meer zichtbaar, waardoor je gemakkelijk exclusieve content deelt. Net als bij Instagram is het mogelijk om iets in je verhaal te zetten op Snapchat: dit is een foto of video die voor iedereen 24 uur lang te bekijken is. Snapchat is vooral erg populair onder jongeren. In sommige gevallen wordt Snapchat gezien als de vervanger van media als Whatsapp of Instagram, omdat alles wat er op een dag gedeeld wordt via Snapchat zichtbaar is. Dit wordt extra ondersteund door de Snapchat-streak: wanneer je langer dan drie dagen een foto naar elkaar hebt toegestuurd, bouw je een streak op. Deze houdt Snapchat voor je bij, waardoor je gemakkelijk een overzicht creëert van met wie je veel contact hebt.
Snapchat voor bedrijvenSnapchat klinkt misschien wel als een hele leuke app, maar er is eigenlijk nog niets gezegd waar je als bedrijf gebruik van kan maken. Toch liggen er wel veel kansen met Snapchat, met name op het gebied van lenzen. Veel Snapchat-gebruikers gebruiken een lens om hun foto extra leuk te maken: ze geven zichzelf een nieuw kapsel, of doen net alsof ze midden in de jungle zitten. Als bedrijf is dit interessant, omdat je ook je eigen lens kunt ontwikkelen. Op deze lens laat jij wat geks gebeuren, maar zet je ook je bedrijfsnaam. Wanneer gebruikers deze lens gebruiken, is er sprake van gratis promotie van je naam, waardoor je naamsbekendheid opbouwt. Ook is het mogelijk om via Snapchat te spelen met verhalen, door te laten zien wat jij met je bedrijf allemaal uitvoert.
Wil jij Snapchat op?Ben je op zoek naar een partner die voor jou gave Snapchat-lenzen kan ontwikkelen, of die precies weet hoe ze verhalen een onderdeel van je marketingplan maken? Ga dan in zee met Traffic Today! Deze digital agency heeft verstand van alle social media: Snapchat zal ook geen enkel probleem voor ze zijn.
|
https://www.traffictoday.nl/ |