Carbid Theater
Image default
Aanbiedingen

Binnen vs buitenreclame: Wat is beter voor jouw bedrijf?

Tegenwoordig hebben ondernemers veel opties als het gaat om reclame. Binnen en buitenreclame kunnen beide erg effectief zijn, maar welke optie is beter voor jouw bedrijf? In deze blog zal ik je vertellen over de voor- en nadelen van zowel binnen- als buitenreclame, zodat jij de juiste keuze kunt maken voor jouw bedrijf.

 

Buitenreclame is een geweldige manier om potentiële klanten aan te trekken. Opvallende buitenborden of gevelreclame kan de aandacht trekken van mensen die voorbij lopen of rijden. Het kan de eerste indruk van je bedrijf positief beïnvloeden en potentiële klanten aanmoedigen om binnen te komen. Een nadeel van buitenreclame is dat deze alleen effectief is als mensen in de buurt van je bedrijf zijn. Bovendien is de kans groot dat mensen buiten zijn voor andere redenen dan het bezoeken van jouw bedrijf, dus het is belangrijk dat je er zeker van bent dat je doelgroep een reden heeft om bij jou naar binnen te gaan.

 

Aan de andere kant kan binnenreclame de aandacht van klanten die al binnen zijn vasthouden. Door middel van bijvoorbeeld posters of displays kun je je producten of diensten onder de aandacht brengen van potentiële klanten. Denk aan de kassa van een supermarkt of een exposure van je dienst, of product in wachtruimtes van een arts of tandartsenpraktijk. De uitdaging is om er voor te zorgen dat deze middelen opvallen en klanten van je bedrijf overhalen om juist dat artikel te kiezen. Binnenreclame is ook een goede manier om klanten te informeren over aanbiedingen of om ze te herinneren aan het lid worden van je klantenbestand. Een nadeel van binnenreclame is dat het alleen effectief is voor mensen die al binnen zijn, dus het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je uiting up-to-date is.

 

Het is ook verstandig om na te denken over het soort bedrijf waarvoor je een reclame wilt plaatsen. Restaurants hebben bijvoorbeeld meer baat bij opvallende buitenreclame, omdat ze zo voorbijgangers kunnen verleiden om binnen te komen. Een tandartsenpraktijk zou meer baat hebben bij binnenreclame, aangezien klanten al binnen zijn om een afspraak te maken op locatie, uitgaven bij tandartsen vinden vaak plaats op noodsituaties, emoties en achteraf betalingen. Wees dus op de hoogte van waarom klanten kijken naar je product en dienst.